tirsdag 29. januar 2008

Da var vi hjemme i Ålesund - borte bra, men hjemme er absolutt best

Ja da var dagen her når vi skulle reise fra Australia. De to siste nettene som vi hadde i Sydney var bare så utrolig bra. Leiv arne mente på at han godt kunne være en uke til, men da protesterte mor, hun ville hjem.
Vi reiste fra hotellet i halv tolv tiden og så kjørte vi mot flyplassen. Var klar til å sjekke inn sånn i 2 tida da hadde vi levert fra oss leiebilen og gjort fra oss siste handel i souvenirbutikken. Da vi hadde sjekket inn gikk vi gjennom alt det med securitas osv. for å gjøre en lang historie kort så var vi i lufta når klokka var ca 17 lokal tid. Flydde litt over 7 timer til Singapore, gikk av flyet for å gå inn igjen om en halv time. Så flydde vi 14 timer og 15min fra Singapore til London (steike det var langt). Så var det ca 45 min til flyet skulle gå til Oslo fra London, da måtte vi springe litt i gangen for å komme til gaten, men vi klarte det med god margin. Så landet vi i Oslo kl 11 lokal tid.
Det første jeg og jentene gjorde var å kjøpe oss pølse i brød på Narvesen for vi var ikke så alt for mette etter den jæ....e flymaten, nam det var bare så godt. Så var det å vente til toget skulle gå kl 1444 fra Gardermoen. Leiv Arne måtte også krype til korset og kjøpe seg en pølse han også, kunne ikke motstå fristelsen. Jacob kom og hentet oss på Åndalsnes og Leiv Arne kjørte oss hjem til Lilleberget 13. Her var huset fullt, det var tante K, tante Y, Sebastian, Cecilie, Jonatan, Jonas, Torgeir, farmor, mormor, moffen og Camilla og Jonas kom en stund etterpå og onkel KP kom en tur på kvelden. Det er bare så utrolig kjekt å se alle sammen igjen, det er kjekt å være savnet på denne måten. De hadde laget deilig kveldsmat til oss, men aniskringler, brunost, mør, danskrullade osv. det var bare så deilig. Og når alle gikk så gikk jeg rett og la meg i den deiligste senga på jord, har ikke sovet så godt på 3 mnd. Når klokka var ti på sju idag tidlig kom Silje og vekket oss, jeg var helt forvirret, skjønte ikke helt hvor jeg var med det samme, hi hi. Jentene var klare til å gå på skolen, de var klare til å gå før klokka var 8. Det var som Silje sa at hun måtte gå så tidlig sånn at hun kunne ha tid til å snakke med alle før det ringte inn til timen. Er så spent på hvordan de har det, å skulle ønske jeg kunne være flue på veggen der idag. Det pissregner ute nå, men det er faktisk godt. Jeg skal gå å legge meg litt igjen nå for jeg skal på jobb allerede inatt og 2 netter på opplæring, jeg gleder meg.
Skal ikke stenge bloggen riktig ennå, må legge inn litt fakta om turen, men må summere oss litt først noen dager.
Håper dere har hatt det kjekt sammen med oss ved å følge oss på bloggen.
Ja her er vi med all bagasjen vår, klar til å gå inn å sjekke inn. Vi skulle fly med BA hjem til Oslo.
Silje ser litt betenkt ut her hun sitter.
Og her ser dere hva resten av familien gjør når mor skal pakke og rydde sammen... steike det altså...også simpson da...Leiv Arne ler.

Her er fra rommet når jeg skulle begynne å pakke alle tingene.
Ett bilde til....
Her er flyet som vi flydde med hjem fra Sydney til London.
Her er bilde av det flyet som vi hadde når vi reiste nedover, det var litt større, men det var best plass i BA sitt fly hjemover igjen.
Her har vi pakket Julie godt inn for hun skulle sove..ser det ikke deilig ut?
Her venter vi på flyplassen i Singapore, det var ikke så mye venting.
Og når storesøster er trøtt er det kjekt å ha ei lillesøster å ligge på.
her sitter vi og er forventningsfulle - gleder oss til å komme hjem
Bilder fra toget, kjekt å se snø.
Så var det pølse i brød, nam det var så utrolig godt
Her er to skjønne jenter som er så glad for å være i Norge igjen -de har vært så flinke når de har vært på tur.