mandag 24. desember 2007

Julen 2007 i Manly


Så var dagen her som vi har ventet på så lenge. Dette har vært en dag som jeg har hatt mange tanker rundt, jeg har hatt veldig hjemlengsel de siste dagene. Leiv Arne spurte meg om hvis jeg kunne skifte flybilletten min og reise hjem nå om jeg ville ha gjort det og da svarte jeg ja, for det er så kjekt å være hjemme i jula. Jeg trodde ikke at jeg skulle ha det sånn før jeg reiste, alle sa til meg det med å være borte i julen, men jeg bare blåste det bort og sa det ikke gjorde noe, men det gjør det allikavel. Men nå er dagen over og vi har hatt det helt fantastisk, hele dagen har vært perfekt, jeg har til og med fått meg en ny engel og da var jo julen fullkomment for min sin del, jeg gråt litt da ja. Jeg gråt i kirka også, da det var ei som sang en julesang fra Carola som jeg liker så godt, det var så vakkert.



Da vi var i kirka så hilste vi på presten som het Sjur, han spurte Julie om hun hadde lyst til å tenne adventslysene når vi sang til og det ville hun, men hun måtte få ha med seg storesøster opp, så de tok hver sitt lys, de var så flinke jenter.








Så når vi var ferdig i kirka så skulle vi ut og spise middag, det er ikke akkurat juleribbe som stod på menyen, de aner vel ikke hva det er engang. Så vi tok iallefall kjøtt, det ble biff med peppersaus og chips og salat. Svigermor og svigerfar dere grøsser vel nå, tenk å ikke få vanlige poteter engang til jul.... hva sier du Jacob?
Men vi hadde det bra der også.







Her var juletallerkenen til Leiv Arne.













Så kom vi hjem til leiligheten igjen og det var tid for å åpne pakker. Jentene visste at de ikke fikk så mye, men de var spente allikavel.













Jeg kjøpte klokke til Leiv Arne, se så fornøyd han var.












Julie fikk seg også klokke til jul, den var rosa og så fin.













Silje fikk seg noe vi kan ha på stranda og leke oss med, aner ikke hva det heter, men hun var fornøyd.













Og så var det engelen min, det er en guardian angel, var den ikke fin. Å de er så utrolig fine disse englene, kanskje det blir flere til jeg kommer hjem.
Look Leonie, I have got an angel, I love this angels, I have to buy some more to bring home with me. I got this angel from Leiv Arne and the girls for Christmas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hei.
ja nå er klokkoen midt på natta. sitter i min nye mogenkåpe o leser om dere. det virket jo som en koselig julaften. vi har hatt det virkelig koselig i dag. utrolig god mat og veldig veldig koselig. gratulerer med dagen Leiv Arne.

Anonym sa...

Det er kristin altså. leiv arne håper du får en fin bursdag. nå skalvi legge oss. har fått mye fint til jul. og masse leker til jonas. selv om favoritten er sjiraffen han fikk i barnedåpen med dere, men vi har jo ikk eåpnet alle lekene hans ennå. klem fra oss.

Unknown sa...

Hei folkens paa den andre sida av tidslinja!

Kom til aa tenke paa en ting, har dere smakt "australias tre favoritt-retter" saa langt? (alligator, slange og kengeru)?

Saa gratulerer med dagen! Hva er vel bedre en ei kul klokke, og at du faar en saa hefti bil :D

Redaktøren sa...

Jeg synes du har beskrevet denne jul-aften på en måte som vitner om at du har hatt en opplevelse som du ikke ville ha vært uten.
Følelsen av dette vil bli sterkere etterhvert som årene går. Hvilket minne ! Så helt anderledes enn julen hjemme.
Dere må passe på nå og få sett alt som New South Wales har å by på . Dere kan ikke komme hjem og finne ut at der var steder dere skulle ha sett- men nå var det for sent....
Kanskje dere skulle gå å se på en rugby-kamp eller australsk fotball - spør hva som er mest populært.