tirsdag 13. november 2007

Endelig i Australia


Nå kommer bildene i omvendt rekkefølge
vet ikke hvordan jeg forandrer på de.
Men her sitter vi på rommet og er på nett,
Leiv Arne snakker med Oldemor.
Her er badet på Motellet - Kristin jeg tror nok ikke du
har villet dusjet her for å si det sånn......




Her skal jentene sove - skikkelig koselig




Og her ligger Julie og spiller - dette er senga til mamma og pappa




Her står jentene og ser lengselsfullt på sjøen, vi kunne ikke bade her for vi skulle videre, men vannet var helt fantastisk.





Her har vi piknik i det fri.





Her var Motelrommet fra Nelson Bay....









Langs strandpromenaden i Sydney.








Her viser LA tenner for alle dere som savnet det - så han har det bra på ferie - han koser seg iallefall når han har fått den leiebilen....








Silje og Julie har fått seg solhatter - skikkelige filmstjerner ble de....











Foran Operahuset





Ja etter å ha ventet i 3 timer på flyplassen for at flyet vårt skulle gå så var det 2 stykker som hadde booket inn, men som ikke hadde oppholdstillatelse i Australia, så da måtte de finne frem bagasjen deres å få den ut før vi kunne reise - og det tok enda 40 minutter. Det var skikkelig slitsomt å sitte på flyet de timene for jeg fikk ikke sove, jentene og LA sov litt, men ikke så mye de heller. Da vi endelig kom til Sydney og kom til hotellet så var ikke rommet ferdig så da måtte vi vente litt, da gikk vi og kjøpte oss mat og når klokka var 2 lokaltid så var vi på rommet vårt. Da la vi oss til å sove og jeg sov helt til dagen etter - hadde et lite opphold der vi så en film når vi lå i senga. LA og Silje gikk ut for å handle litt brus og vann til oss.


Dagen etter litt mer utvilte gikk vi en tur ned til havnen, der så vi broen og operahuset. Vi gikk og ruslet litt rundt, tok det hele med ro. For vi skal jo være i nærheten av Sydney fra 22 desember-2.januar, nærmere bestemt Manly som ligger ca 30 min med ferge fra Sydney, takket være Brit Myrvoll har vi fått lånt en leilighet der i denne perioden. Da for vi utforske Sydney mer enn vi har fått gjort på de få dagene. Vi bestemte oss for å leie oss bil og kjøre oppover gullkysten. Kjørte opp til Nelson Bay første dagen og overnattet der på et motell og kjørte videre dagen etter til Ballina og overnatter her på motell med gratis internett-tilgang. Det er ganske rart å overnatte på Motell for det er jo ikke sånn som vi har det i Norge, det er jo akkurat sånn som vi ser på filmer opp gjennom oppveksten, skumle filmer også.....


Leiv Arne var veldig fornøyd med leiebilen vi har fått og jentene sier at det ser ut som en limousine - Sitat: det er en Toyota Auviron med 3,5 liters motor og 260 hester - sitat slutt.

Vi har sett mange kenguruer på veien oppover, men Anders vi har ikke sett noen tigrer ennå og jeg håper ikke de også går her rundt i gatene - håper vi bare får se de når vi skal besøke zoo.


Imorra reiser vi oppover mot Brisbane - eller surfers paradise og får tak i apartments som vi kan leie for en uke eller to - vi må få roet oss litt for nå har vi stort sett vært på reisefot siden vi reiste hjemmenifra. Men vi har det kjempefint og koser oss, men jeg kjenner på angsten - angsten for dyra her nede - edderkopper, slanger osv. det er ikke noe kjekt når jeg alltid klør for jeg føler noe kravler på meg når jeg legger meg på disse motellene - hm man vet jo aldri hvem som har vært her før oss hvis dere skjønner hva jeg mener...

Men jeg må jo bare få sagt at jeg er veldig glad for å være her og selv om jeg savner alle sammen allerede så er dette veldig gøy, dette er som jeg har sagt før en drøm som går i oppfyllelse, spesielt for oss 2 voksne i familien.

14 kommentarer:

Birgit Hjelseth sa...

Heisann!

Det ser heilt herlig ut! Vi har begynt å studere syden ferier, for vi også vil på tur!
Her er det sol og - 2 grader. Kaldt og ikke noe særlig. Har blitt minnet på at vi går de tre verste mnd i møtet. Har ikke vert opplett siden dere reiste! Kos dere masse, og prøv å finne en plass slik at Karianne slipper å klø!
Klemz

kristin sa...

HEI og hå!
så kjekt å prate med dere på telefonen idag..nå kom jeg meg inn på dataen. randi har vært her på besøk og cecilie og sebastian er hos petter og torgeir spiller bedriftskamp. det er såpeglatt ute så jeg er litt nervøs når han er ute å kjører men nå kom han. jippi. ja ja.det er så rart dere er så langt borte. kos dere og nyt øyeblikkene. når dere kommer hjem om et par måneder så skal alle inntrykk fordøyes og det er da opplevelsen blir minnesverdig... tror jeg da.. Her sitter jeg. klokken er 23:12. jonas sover.torgeir er i dusjen og jeg sitter i den ommøblerte lile stuen min med masse stearinlys og er så lykkelig. ute er det mørkt og kalt og oppholdsvær. ja ja. jeg må skrive på bloggen til ungene også. klem fra oss...

kristin sa...

HEI IGJEN.
Ang. den dusjen så var den litt ekkel ja. skjønner du er redd dyrene. det gjelder å ha godt syn så jeg håper du har husket brillene dine. kjekt å se bildene dere har lagt ut.jeg skriver til ungene en annen dag men hils de masse for jeg husker ikke passordet

kristin sa...

Here I am again.... Nå skal jeg legge meg.
Jonas ligger i senga vår. Jeg har spist ekstra drops idag ( prompedrops) sådet var eksplosjon i rompa til Jonas. stakkars jonas, han strev litt med å fordøye de ja.har lovt han at jeg aldi mer skal spise slike prompedrops.ja ja.. han sover nå og det gjør jeg også snart.Hos dere er det snart morning..tenk på det da...gla i dere....

Lisemor sa...

Hei alle 4. Igår hadde vi blå himmel og SOL!! Men vi hadde vel ca 30 grader mindre enn dere.. Kanskje mer.. Såpeglatte veier med speilblank is.. Dag surrer rundt på sommerdekk, men det gjør visst ikke noe for han har Subaru!!(sier han). Kassebilen har fått nye sko, så den er blitt bedre på vinterføre.. Så nydelig dere er der nede i solen og varmen. LeivArne kan jo smelte en gråstein med det smilet.. Keep up the good work!! Vi vil ha mere smilebilder!! Han strålte jo om kapp med sola..hehe.. Ikke så mye nytt på vår front. Ida er i barnehage, Dag er på jobb og jeg nyter friuke før jeg skal på jobb til helga.. Ida synger og traller seg inn i barnehagen hver dag og hyler av fryd ved synet av kjæresten sin Emil.. hehe, trodde mora og faren hennes traff hverandre tidlig.. (Ho blir vel ti ganger verre..Skrekk og gru!) Vi snakkes vel etterhvert. Hadet godt så lenge..

Unknown sa...

faa opp bilder av bilen da leffa :)

steik, d virka no som daakke har d dritkjekt iallefall :D bruka daakke skype der nede sann at e kan prate me daakke naar det maatte passe?

e har hatt litt pc problem, men d e no more, saa om daakke bruka skype, saa ser e daakke paa skype snart!! kos daakke videre da!! aa e h0rte d va kommet sn0 i aalesund :D haha.. digg aa vaer i australia og hawaii da ja ;p

Unknown sa...

sorry, vet ikke hvordan jeg ellers skal ta kontakt med deg kristin, saa haaper du leser det her:
du maa sende noen bilder av Jonas!! jeg har noen fra daapen som moffen sendte meg, men er bare aa sende fler ! av resten av familien og forsaavidt om du har det :) e-mailen min er tollaas@gmail.com :p venter i spenning.. jeg spiste forresten b0nner idag, saa jeg skj0nner hva du mener med eksplosjon i magen!!

Bente & Johannes sa...

Hei på dere.
Kjekt å sjå bilder og høre fra dere. Vi er stadig inne på sida deres og følger med.Telefon samtaler blir referert og vi gleder oss på deres vegne. Kjekt att dere har mulighet til å formidle bilder og gi oss eit lite innsyn i korsen dere har det. Vi nyter bildene. Mange klemmer fra oss alle sammen :)

hatraa sa...

Hallo fam Reiakvam
Fint å se dere har det varm og godt på tur.Hær er det 12 minusgrader, altså fint vintervær.Skulle gjærne ha bytta med dere.Jeg reiste samme ruta som dere for ca 16 år siden.Byron Bay var en kjekk plass.Dere skal sikkert helt opp til Cairns.Det er og en flott plass med masse ting å finne på.
Leffa:Ingen burning med den flotte bilen!!!
Nyt turen deres og ha det fint
Hilsen Hans-Arne

kristin sa...

hei. nå måtte jeg jaggu meg registrere meg på nytt igjen. Nå er passordet mitt tenerife bare så dere vet det. ja ja.vi koser oss hjemme. er kjempetrøtt idag. Har vært i begravelse og det var så utrolig trist. synes så synd på sønnen hennes. Hvor er dere kommet nå da? er dere der dere skal være i 14 dager eller? kjekt å se bilder dere legger ut. jeg og cecilie sitter her nå.Skal hilse fra Cecilie til dere. hun skal skrive på bloggen til ungene sier hun. jaja. er gla i dokke. klem kristin & co.

Patrick sa...

Her sitter jeg på Oseberg B for sementing på overtid og kjeder meg.Drømmer om australia igjen. Skjønner veldig godt at dere trives og har det gøy. Gjorde selv turen for 21 år siden men da reiste vi fra cairns til perth(11000 km på 6 uker hehehe).God tur videre, jeg følger med på bloggen.

PS. IKKE undervurder sola( d har dokk sikkert merka...)

Hilsen Patrick

Bente sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bente sa...

Hei Karianne og resten av familien.

Jeg ser dere koser dere masse. Kjempe flott :-)Mange flotte bilder med flott natur. Det er veldig kjekt å få følge med på deres reise.Det ser så deilig ut med sommer og sol.... Her hjemme går det sin gang...regn og faktisk 9 grader ute i dag. Det har vært kaldt her noen dager nå. Svein måtte opp på overøye på tirsdag og måke snø av og rundt vogna. Der var nesten 1 m med tung snø! Kos dere masse, og god tur videre. Mange klemmer fra Bente

Eva Kristin sa...

Hei folkens.

Kjempefin blogg, og artig å lese om deres opplevelser. Vi har akkurat kommet hjem etter 2 uker i Egypt, med flott snorkling, pyramider og pruting :-)Gleder oss til å følge med på turen deres. Kos dere, og slapp av på de dyra, Karianne, det går nok bra ;-) Hilser fra Andres, klem fra Eva Kristin