søndag 6. januar 2008

MELBOURNE

Ja naa har vi kommet oss til Melbourne, har naa vaert her i 3 dager og synes det er fint her. Men det er litt vel varmt kan man si, igaar var er 41 grader, det er litt vel mye for ho mor. Jeg klarer ikke aa ligge aa sole meg i den varmen, det er bare aa komme seg ut i vannet for aa kjoele seg ned eller aa vaere inne i leiligheten med aircondition. Da vi var nede ved stranda igaar kl 20 lokal tid og jentene skulle bade var det fortsatt 41 grader, men det som var problemet da var at det var saa mange fluer her. Vi skal vaere her i 5 dager til saa hvis det er problemer med de fluene saa kommer vi til aa reise nordover mot Sydney igjen. Vi har vaert i en stor 2-romsleilighet i 2 netter og skal idag flytte over til en annen 2-roms leilighet som ligger ikke saa langt fra her vi er naa. Naa sitter jeg og jentene paa internettkafe og skriver paa bloggene vaare, saa dere kan gjerne gaa inn paa deres blogger ogsaa aa se for de liker aa faa kommentarer. Leiv Arne er aa klipper seg, jeg skal ha fotpleie om ca en time, det skal bli saa deilig. Igaar naar det var saa varmt saa gikk jeg paa asfalten og brant meg litt under bena og det er vondt.
Idag naar vi satt oss i bilen saa var det 21 grader og vi synes det var deilig, temperaturen har gaatt litt opp bare paa den tiden vi har vaert her for solen har kommet frem og da blir det varmt.

Det var bra Birgit at filmen stod til forventningene, vi skal paa kino igjen en dag for aa se paa Alvin og ekornene, det skal visst vaere en morsom film, jeg skal gi dere oppdatering paa den.
Ellers saa er jeg lei av aa bo i koffert for aa si det saann, men begynner aa faa tekka paa det naa saa pakkingen gaar fortere og fortere. Bilen blir bare mindre og mindre, hm jeg kan ikke skjoenne at saa lite skal ta saa stor plass. Har forresten kjoept meg en ny engel for dere som vil vite det, hihi, den var liten, men den var saa soet.

Gleder meg til aa komme hjem, men jeg skal nyte de siste ukene her naa naar vi er her. Skal paa min foerste nattevakt den 31. januar saa det blir rett paa jobb naar vi kommer hjem, men det er jo bare godt, jeg gleder meg til det. Tusen takk Stine for at du tipset meg paa de ledige stillingene paa Med2.

Dere faar ha det saa fint saa lenge, kan ikke legge inn bilder naa, men haaper det ikke blir saa lenge til.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulere med ny jobb Karianne!
Hvor stor er stillingen?
Vet du ønsket deg jobb på sykhuset,så det er flott det gikk i boks.
Hilse mannen.
Talast

Anonym sa...

Godt Nytt År der nede, alle sammen.. Her i Grindvika er jula på vei ut og hverdagen på vei inn.. Ganske greit igrunn. Ida hadde steike godt av å komme i barnehagen igjen, overlykkelig over å treffe igjen kjæresten Emil og yndlingstanta Odny. Jeg og Dag skulle gjerne hatt fri på heltid, men sånn er livet.. Ikke alle kan flykte til Australia;) Dere kommer vel fort nok hjem til striskjorta.. Nå er det strålende sol ute og noen få plusgrader.. Dag ligger i stresslessen og soler seg gjennom møkkete stuevinduer..hehe.. Ida ser Teletubbies på svensk og snakker snart flytende.. Jeg skal snart på seinvakt. Noe som er litt trasig når bekkenet allerede skrangler.. Og da er det 4mnd igjen.. Men, men vi klager ikke. Plenty med liv og røre i magen er bare så deilig. Nesten så mye at det til tider er irriterende..hehe, kanskje dette blir en fotballspiller? Eller en tecno-danser?? Ikke godt å si.. Kos dere siste ukene nå. Her hjemme er nok det meste som før når dere kommer. Kos fra Lise, Dag og Ida..

Birgit Hjelseth sa...

Heisann!

Å, det var kjekt å høre nytt fra dere:-)
Høres helt skjønt ut med 41 grader. Her er det fortsatt ganske kaldt, men snøen uteblir. Til helgen må vi på fjellet, for Ella har enda ikke fått prøve slalom skia ho fikk til jul. Blir spennende om ho klarer å henge med. Men med kvikk-lunch i sekken så går det sikkert bra.
I dag har vi rydda jula ut og vaska hus! Har ikke tatt skikkelig vask selv siden vi fikk hushjelp (tusen takk). Håper ho aldri slutter, er den beste invistering vi har gjort.
Kos dere masse videre, vi følger spent med og gleder oss allerede til neste nytt.

Klemz

Anonym sa...

Furuly sier: Godt Nytt år til dokke på andre siden.. Her har hverdagen kommet tilbake etter en rolig jule feiring, til tross Anitas få dager på jobb greide de å få henne på jobb julaften kveld.
Hun syntes det var helt greit. Formen hennes er sånn opp og ned men tar en dag om gangen, på gode dager er hun sitt gammle jeg og planleggr 40 års dagen ++ Ps. er invit. kommet fram?
Ellers har vi det bra. Hva er scype nummeret dokkes? Ha en fin ferie fortsatt. Stor klem fra Anita, Frode og jentene

Lillian sa...

Hei ein ny dag på jobb .jacob er og passar tobias sebastian er i barnehagen linn og mathilde kjem heim i dag ,det går bare bra der no .anne lin er også heime og i kjellaren går det bare fint .cris har vi ikkje sett på nokre dagar ,men alt ok .og på vatne er det som det brukar å vere, skulle hilse .Nyt dei siste ferie dagane og kos dokke hilsen mor

Sissel sa...

Heisann
Tenker det er varmt for deg nå ja Karianne. Så du var inne å så etter meg en dag, men pc'n står på og jeg glemmer å sette meg som opptatt når jeg ikke sitter med den. I går var Bjørg, jeg og gutta i Kristiansund på Badeland. Det var gøy det. Vi var der i 3 timer, men da var vi voksne barna blitt lei. Var også å sjekka hytta. Der var alt ok heldigvis. Spiste middag på Egon i Molde og var på Røbekk å drakk kaffe. Fullt program fra morgen til kveld. Kos dere videre og håper fluene ikke plager dere for mye. Klem

Anonym sa...

Heia alle sammen, Åse-Mari her. Så kjekt å få oppdateringer om ka dokke styra med da, e kunne godt ha tenkt me ca. halvparten av dei 41 gradene. Godt nyttår til dokke alle fire, og gratulere med ny jobb Karianne. Kjempegreier!!!! Kos dokke videre, og så sees vi vel når dokke e kommet hjem!!!

Redaktøren sa...

Jeg så nettopp at om 100 år ville gjennomsnittstemperaturen være 6-7 grader høyere enn idag - nå er det uaktuelle nyheter for meg - men gjør nok underverker for turistlivet i Norge.
Britt er kommet "hel" hjem etter en skremmende "ferie" i Amazonas.
Der var det krokodiller på nært hold. Jeg tror hun var ekstremt redd !
Først var det Valla og nå er det Gro som får gjennomgå av pressen .
Det viser seg at når disse sosialdemokratene får makt - så våkner grådigheten og de bare forsyner seg !
Dere leser vel aviser der oppe ( det er faktisk slik at Norge er "down yonder" for australienerne)?
Her er det idag null-føre og mor er på jobb på skolen .

Lillian sa...

HEI OG GOD HELG .det skal bli godt å roe litt ned .alt er i orden her heime, men igjen er telefon og dataen ute . send eventuelt meld på telefonen . eg går inn på sida dokka på jobb så eg får den no med ,men håper J-A kan sjå på det ,men S si bestemor er død så dei er opptatt der . på søndag skal vi til Vatne og spise pinnekjøt på mand 14 ville far ha fylt 89 år .Her er det idag regn og ruskever huff vi skulle gjerne hatt litt sol og sumar .Vi håper dere har det bra STOOOR KLEM FRA MOR .